Circuitcoach bij Curves? Een vak apart.

by Caroline on 18 januari, 2010

Grappig om te zien, te horen én ook hier weer te lezen hoe het begin van een nieuw jaar voor velen zorgt voor goede voornemens!

Als ik een top 10 maak van wat ik van mijn leden hoor, dan is dat denk ik een goede doorsnede voor de gemiddelde Nederlandse vrouw (misschien herkennen veel mannen zich hier ook wel in?).

De top 10:
1. ….kilo afvallen; en nú echt!
2. drie keer per week naar Curves komen
3. Gezonder eten
4. Minder snoepen
5.Vroeger naar bed
6.Meer tijd nemen voor mezelf
7.Een andere baan zoeken
8.Vaker (een boek) lezen
9.Me beter verdiepen in de politiek….
10.Consequenter zijn naar mijn kinderen

Mooi om te zien dat veel dingen die mensen zich voornemen vrijwel direct met Gezondheid te maken hebben. (afvallen, gezonder eten, meer bewegen…). Bij Curves leggen we veel nadruk op de gezondheid!
Veel vrouwen komen naar ons toe met een gewichtsprobleem. Als je ongezond overgewicht hebt, dan is het natuurlijk voor je gezondheid erg belangrijk dat je afvalt! Het trainen bij Curves zorgt voor een verhoogde stofwisseling en zal uiteindelijk resulteren in gewichtsverlies. Het “geheim” van de Curves work out is de unieke combinatie van krachttraining en cardiovasculaire training. Met krachttraining verhoog je je spiermassa; spieren verbranden meer energie dan vet, zelfs in rust. Cardiovasculaire training geeft je een goed gevoel; je krijgt een beter uithoudingsvermogen, je krijgt meer zuurstof in je bloed en je lijf gaat een hormoon produceren (endorfine) waardoor je je beter gaat voelen. Door je verbeterde uithoudingsvermogen kan je de krachttraining weer beter afwerken!

Bovenstaande heeft wél tijd nodig. Je moet regelmatig bewegen om die processen in je lijf te laten werken. Daarom is ons advies om drie keer per week te komen trainen bij Curves! Veel vrouwen merken al na een maand dat ze zich beter voelen; als je je beter voelt ga je vaak (ongemerkt) gezonder eten; je hebt minder last van “emotie”eten! Als je dat voor elkaar krijgt is de (positieve) cirkel rond!

Wij proberen onze leden dan ook altijd te stimuleren om de regelmaat in de Work Outs vast te houden! Niet een week wel en dan weer drie weken niet. Regelmaat is belangrijk; dan “went” je lijf aan het goede gevoel en zal je het gaan missen als je een keer niet gaat trainen. De eerste drie maanden zijn cruciaal! In de eerste drie maanden moet je zorgen dat je je trainingen inpast in je wekelijkse ritme; dan wordt het een “gewoonte”. In de praktijk helpen wij onze leden hiermee door samen met hun (figuurlijk) door hun weekagenda te lopen en kansen te creeëren om naar Curves te komen! Als we ze een week of twee weken niet hebben gezien dan bellen we ze op en maken nieuwe afspraken.

Elke maand heeft een lid een persoonlijk contact met één van de circuitcoaches, ze worden gewogen en gemeten en er volgt dan altijd een gesprekje waarin haar doelstellingen worden besproken.

Zo zie je dat een circuit coach bij Curves meer is dan een fitness instructrice; je moet je goed kunnen inleven in de vrouwen die bij ons sporten. Het coachen is niet alleen het begeleiden van onze leden tijdens het sporten. Het begint bij de inschrijving, en het houdt nooit op! Je coacht tijdens het sporten, na het sporten, voor het sporten (kom op jóh, maak er een goede training van!), tijdens de maandelijkse figuuranalyse en zelfs als de vrouwen niet komen sporten!

Leave a Comment